nieuw hier...

• Alie

Luka,

heerlijk verse aardappelen, maak geen beginnersfout door 1 soort te nemen, , gewoon 2/3 soorten, nieuwe aardappelen voor het begin en dan bewaaraardappelen die je later van het land kunt halen, aardappelen behoren wel elk jaar een andere plek te krijg, want de piethofstra ( zo schrijf je het niet maar zeg je het) is een vreselijk ziekte in het loof en de knol!

De andijvie staat al in het ????

• Alie

Waar ik benieuwd naar ben, heb je de tuin gekocht? Groetjes en fijne feestdagen.

• luka

Grappig! Ben vanmiddag dus geweest voor de overdracht!

Ik heb het kasje kunnen kopen voor 275 euro.

Een hoop info kreeg ik van de eigenaar over de bomen en druiven.

Alle bomen hebben toch wel een snoei beurt nodig.

Op het tuintje staan een stoofpeer, handpeer,appel, pruim, moesappel en zelfs een kers. Erg leuk allemaal! In de kas staan 2 pruimen, 3 grote druiven en 2 kleintjes en een perzikboompje dat niet mooi is, erg klein en weinig zijtakken heeft. Ik hoorde ook van die man dat een perzikboompje gevoelig is dus misschien haal ik die er nog wel uit.

Verder staan er 2 aalbesstruikjes, 1 kruisbes en 1 zwarte bes. En 3 rijen frambozen en een braam.

De platte kas is niet veel waard, valt zo goed als uitelkaar. Maar ik begreep van hem dat die regelmatig van plek moet veranderen???

Ik kreeg van hem nog een hoop zaden, kan er bijna de tuin mee vol zetten zoveel. Maar zo kreeg ik zakjes van bonen: stamslabonen, pronkbonen,stokslabonen. Nou ik heb nog geen idee wat het verschil is dus ik ga maar eens neuzen op het internet.

• Alie

Wegefeliciteerd, mensen zeggen weleens dat ik telepatische gaves heb ( onzin hoor) maar dit heb ik dus vaak!

Wat heb je veel leuke bomen en struikgewas erbij, die van mij was echt helemaal kaal, plaatjes kunnen hier niet jammer genoeg, ik wens je veel geluk en suc 6 met je tuin, hopelijk vertel je hier je wat ervaringen, leuk, al die bonen kunnen in juni gelegd, en alle bonen hebben een bloempje wat de boon onderscheid, een stam staat opzichzelf, een stok moet je opbinden op een soort kale wigwam met bamboestokken, maar als je ergens niet uitkomt vraag je het maar, leuk zelfs,

groetjes fijne feestdagen en droom maar fijn van je eigen maaltijden, van je eigen tuin, ik zei altijd er ontbreekt nog het een en t ander ((((( koe en kippen ;-) )))

• luka

Dank je!