Een volkstuin zou je misschien kunnen beveiligen tegen inbrekers met een kleine quadrocopter met infrarood-camera. Dat is een mini-helikoptertje met besturing op afstand. Je moet daarvoor wel een vergunning aanvragen denk ik.
Ik vind dat ook civiele hulpdiensten veel meer gebruik moeten gaan maken van onbemande luchtvaartuigen, oftewel drones. Want die zijn bij deskundige inzet doelmatig en kostenbesparend. Er zijn drones die slechts één kilo wegen. Ze kunnen worden uitgerust met een videocameraatje.
Hobbyisten op het gebied van mini-drones kunnen daarbij hun kennis en diensten onbetaald aanbieden aan de overheid en bedrijven voor het goede doel, namelijk veiligheid. Dat geldt voor politie, brandweer, strandwacht, boswachters, douane, toezicht op treinstations, speeltuinen, campings, winkelcentra en zwembaden, en bij evenementen, enzovoort.
VIDEO: Drones Set to Become the Next Big Crime Fighting Tool in SC
http://on.aol.com/video/drones-set-to-become-the-next-big-crime-fighting-tool-in-sc-517530269
www.on.aol.com/video/drones-set-to-become-the-next-big-crime-fighting-tool-in-sc-517530269
Ik stem links.