Goedkoopste notaris bij aankoop volkstuin?

• Rene van Seyst

Ik ben ook bezig met de aankoop van een niet al te grote en dure volkstuin.

Nu vraag ik me af of iemand ervaring heeft met een goedkope notaris, die

de notarieele overdracht kan regelen tegen een redelijke vergoeding.

Op de bekende notaris-tarieven-vergelijkings-site's kom ik er niet uit,

deze zijn meer gebaseerd op duurdere objecten zoals woonhuizen e.d.

Maar € 600,- notariskosten voor een volkstuin van € 1800,- vind ik echt te gortig.

Iemand ervaring? Grtz, René uit Amersfoort.

• mariannekaz

Weet natuurlijk niet of deze tuin een vereniging is.

• _René_

> Weet natuurlijk niet of deze tuin een vereniging is.

Nee, het is een volledig zelfstandig perceel. (met in het bestemmingsplan de bestemming “volkstuin” )

Grtz, René.

• mariannekaz

Helaas dan kan ik je niet adviseren wij hebben een volkstuin te koop staan en die word getaxateerd door “vrijwilligers” maar bij het niet eens zijn kan je de bond inschakelen die dan tegen betaling hertaxeerd en die waarde is bepalend. Bij ons word alleen het opstal getatxateerd dus geen inboedel etc etc.

Deze taxatie door de vrijwilligers kost euro 45 en de bond rekend bij hertaxatie rond 65 maar dan is er wel iemand met verstand bij:D

• _René_

Een taxatie kan iedereen doen, maar de werkelijke eigendomsoverdracht van een perceel grond dient

door een notaris te gebeuren. Het maakt niet uit of het een bouwkavel, een volkstuin, of een industrieterrein is, als

je het wilt kopen, cq de eigenaar wilt worden, dan ontkom je niet aan een notaris. Ik zou wel anders (lees:goedkoper) willen, maar het Kadaster ( http://www.kadaster.nl ) accepteert geen andere werkwijze. Grtz, René.