Wij hebben groene pepers aan de planten, ook van zaad van rode spaanse pepers met helemaal geen scherpe smaak. Heeft iemand hier ervaring mee? Wij staan voor een raadsel! Mvg Wim
Ik weet niet voor welk raadsel u staat maar groene pepers worden rood als ze rijp zijn. Dus gewoon afwachten. Ook groene pepers zijn goed te gebruiken in de keuken.
Indien uw pepers voldoende zon hebben gehad dan zullen ze als ze rood zijn behoorlijk pittig zijn.
Ik heb een paar peperplanten in mijn kas staan. Ze zijn nu pas rood aan het worden.
Ik heb van het voorjaar ook peperzaadjes gepland en dat zijn nu flinke planten geworden. Echter de pepers blijven groen. Ik heb ze niet in een kas staan. Is het verstandiger om ze achter glas te gaan zetten of is het idd een kwestie van geduld hebben dat ze vanzelf rood worden? En hoe zit het met de nachttemperaturen, die gaan vanaf nu alleen nog maar omlaag. Moeten ze dan naar binnen?
Misschien dat door het zaaien de planten te laat op gang komen om nog voor rode pepers te zorgen. Ik koop altijd voorgetrokken planten. Ook buiten de kas leveren die volop rode pepers alleen minder scherp.
Nu in de kas zijn ze rood enorm scherp geworden. Erg lekker.
Buitenplanten binnen zetten gaat meestal niet goed. Ze krijgen allerlei ziekten.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?