geen vruchten/bloemen

• magda

een gedeelte van mijn tomatenplanten ( op het dak in potten) groeit wel maar heeft geen bloemen.

duurt t soms wat langer bij bepaalde soorten of moet ik wat bijmesten?

en zo ja. hoe?

Ik heb langzaam werkende korrels met een cominatie van fosfor stikstof en kali ( geloof ik). kan ik daar wat regenwater bij doen, schudden en erbij gieten ?

• Guy

Het kan bij sommige soorten inderdaad wat langer duren.

Langzaamwerkende meststoffen oplossen in water is geen goed idee.

U kan beter een gewone samengestelde meststof geven ofwel een beetje roze korrel oplossen in water en dan geven. Overdrijf niet want verbranding is mogelijk!

Mogelijk worden uw tomaten te goed verzorgd… Laat de potkluit af en toe eens opdrogen en geef dan pas water.

Guy

Fruit ABC & oude tomatenrassen

• Jan J.

Speciale mest voor bloeiende potplanten werkt heel effectief. Verder moeten de planten gediefd worden dus het teveel aan zijtakken snoeien. Potplanten hebben door het geregeld watergeven geregeld kunstmest ( 1 keer per maand in het groeiseizoen) nodig want de mest spoelt snel uit.

• magda

er zitten plotseling kleine bloembeginseltjes in de planten; dus toch een late soort

ps.

waarom kan ik beter geen korrels oplossen in water?

groetjes M

• Guy

Omdat u van een traagwerkende meststof sprak.

Snelwerkende meststoffen kan u eventueel wel oplossen, maar een juiste verdeling is soms moelijk.