Gele troskomkommers

• wim

We hebben in de kas een gele troskomkommer gezet. Er komen twee soorten bloemen aan! Moeten we er een wegnemen en zo ja, welke? We kunnen zo niet zien of er een vrucht aan komt! Groet Wim

• Jan J.

Gewoon alle bloemen laten zitten. Dat is geen enkel probleem. Aan de mannelijke bloemen komen gewoon geen vruchten. Dat is alles om te weten.

• wim

Bedankt! Goed om te weten. Ik ben heel benieuwd, wat er komen gaat! Groet Wim

• wim

Nu, heel veel bloemen en blad en niets van een komkommer te zien. Ik ga het maar weer eens vragen bij wie ik deze plant gekocht heb en laat het dan wel weer weten! Groet Wim

• jan j.

Met een kwastje zelf de bloemen bestuiven helpt vaak wel.

• jan j.

Voor volgend jaar moet u in plaats van komkommers augurken zaaien. Die zijn rauw veel lekkerder dan komkommers en het telen geeft veel minder problemen.

• wim

Laatst dus de gele troskomkommer in z'n geheel uit de kas gehaald. Geschud en geborsteld, maar geen komkommers. Misschien moest hij buiten staan. De man die de plant verkocht wist ook van niets! Zonde van de tijd geweest! Ik heb nog augurk staan, die ik van de week ga proeven. Die staat buiten! Tuinieren is heel leuk en verrassend! Groet Wim