penningmeester

• Jan J.

Over dit onderwerp is genoeg gezegd lijkt me.

• Frans

Ik weet niet wat voor functie je hebt in de vereniging,maar uit de kascontrole moet alles aan het licht komen.

En weet je zeker dat er geld verdwijnt doe je aangifte bij de politie.

En je kunt ook je bestuur afzetten,deze zitten bij de gratie van de leden,alleen vraag ik me af wat je dan nog doet in zo,n club.

Voor mij zou de aardigheid er al lang af geweest zijn.

• brende

Omdat ik eerder geen bemoeienissen had binnen de vereniging wist/weet ik niet wat er allemaal aan de hand is, wat inmiddels wel duidelijk is dat er met 2 boekhoudingen gewerkt wordt, afgelopen week ALV geweest en gevraagd om openheid van de cijfers maar die geven ZE gewoon niet er word gezegd jullie hebben de jaarcijfers en daar doe je het maar mee.Als ik toch een voorbeeld mag geven er staat een post van 2000 euro verbouwing bestuurskamer maar die is verbouwd door de vrijwilligers en aan materiaal zit er echt geen 2000 in, en juist zulke dingen willen we openbaar hebben maar dat blijft wazig en dan ga je je afvragen waarom!!!!!!! We werken ons te pletter dan mag je toch best zien waar ons geld naar toe gaat.

@Frans: de aardigheid komt nu pas want als onze vereniging op deze manier doorgaat bestaan we gewoon over een jaar of 5 niet meer en dat moet voorkomen worden

• Frans

Zals ik al zei bestuur afzetten.

En bonnen kun je altijd krijgen en dan hebben de verbouwers een leuk centje.

• Frans

Je zou ook aangifte kunnen doen bij de pol.

heb ik zelf indertijd ook gedaan met een linke penningmeester(es)

• jan j.

Het is gebruikelijk dat de penningmeester 1 keer per jaar volledige verantwoording aflegt en opening van zaken geeft.

Een aantal leden die zich er zelf voor opgeven moeten de boeken dan gaan controleren. Indien zij daarmee accooord zijn gegaan gaat de pennigmeester vrijuit. U kunt zich dus opgeven voor de jaarlijkse controle.

Het is overigens heel goed mogelijk dat voor de diverse activiteiten van de vereniging aparte boekhoudingen worden gevoerd maar 1 keer per jaar moet er een overall plaatje worden verstrekt dat dus door de leden gecontroleerd kan worden.

Dat is dus het moment om toe te slaan en de pewnningmeester moet dan met de billen bloot en alles verklaren. Als het goed mis blijkt zonder deugdelijke verklaring dan is het bestuur gehouden om de penningmeester te ontslaan en eventueel aangifte te doen. Op de wettelijke jaarlijkse ledenvergadering kunnen de leden overigens ook het hele bestuur wegstemmen.

• brende

Paar weken verder en NOG STEEDS geen openheid van zaken, we gaan zelf een ledenvergadering afdwingen, het bestuur MOET met de billen bloot.

• Frans

Als je zeker bent van je zaak ……..oke.

Bedenk wel dat er veel mensen zijn die goed werk doen voor een vereniging.

Suc6

• Jan J.

Goed zo! Besturen van verenigingen moeten verantwoording afleggen aan hun leden.

Als het bestuur het niet goed heeft gedaan dan kan het worden vervangen, Goed bestuursleden kan je handhaven.

• brende

Vandaag de benodigde handtekeningen ingeleverd dus binnen 6 weken MOET er een vergadering gaan komen want er is zo verschrikkelijk veel onvrede en een aantal bestuurders die dictators zijn, je schikt ervan hoe dicht onze vereniging is, terwijl als je volgens ons openheid van zaken geeft er heel veel onvrede weg is.

Er word al gesmoest dat er leden zijn die zelfs de FIOD in willen gaan schakelen :S

Het is alleen heel erg jammer dar er iemand als klokkenluider word gezien maar ook dat gaan wij “normale Leden” dan gelijk recht zetten