tomaten in een kas

• Jan

We hebben sinds kort een kasje in de tuin. We hebben er tomaten, paprika's en pepers geplant. Hoe worden nu de bloemen bestoven? Mooet je dat zelf doen met een kwastje of is de wind en toevallig binnenvliegende insecten hiervoor voldoende garantie? De deur en de ramen staan overdags open.

• Miepje

Als er ramen en deur (en) open staan kom het welgoed met die bestuiving… Insecten hebben maar een klein kiertje nodig *D Miepje

• Guy

De tomaten kan je best in de voormiddag even aantikken zodat de bloemtros beweegt. Zo komt het stuifmeel op de stampers en groeien er tomaten uit.

Guy

www.houtwal.be

• dinie

ik heb de tomaten ook in de kas staan en er beginnen er al een heleboel aan te komen,ik zorg alleen dat ze water krijgen,ik heb ze in emmers staan en daar heb ik zweetslangen in liggen en die op een automaat aangesloten en dat werkt perfect,wij kunnen rustig een week weg gaan,wij zijn laatst 10 dagen weggeweest en toen wij terug kwamen bloeiden ze volop en nou komen de tomaatjes er al aan,je moet alleen zorgen dat de dieven er uit komen,ik heb pittige snoeptomaatjes.een fijn weekend groeten dinie