automatische tuinkasraamopeners

• ria

Weet iemand hoe het komt dat mijn automatische raamopeners niet zo naar mijn zin goed open gaan? In de kas is dan 35 gr C en nog zijn ze niet helemaal open! Heeft het ook met luchtvochtigheid te maken? Moet ik de kasdeuren als het zo warm is open zetten? En krijg ik dan geen luis van buiten in mijn kas? Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft! Groet ria

• Jan

Bij mijn beste weten functioneren die raamopeners op vloeistof dat bij warmte dus uitzet. Blijkbaar zijn ze bij u niet goed afgesteld. Met te vochtige warmte krijg je altijd ongedierte. Ik zou inderdaad de situatie binnen dan maar beinvloeden met behulp van de deur.

• ria55

IEr zit inderdaad olie in die uitzet bij warmte, maar ik ben al een aantal keer terug geweest met deze openers en nog werkt het niet zo goed. 35 gr.C is toch te warm of niet voor tomaten etc.? Dus dacht ik circuleren dmv de deur!

• Jan

Ramen en deur open geeft tocht. Dan heb je heel snel bladluis.

Kunnen de automatische openers niet vervangen worden voor een gewoon pookje?

35 graden voor tomaten kan wel maar je moet ze dan wel goed in de gaten houden. Ze komen dan snel vocht te kort.

• Guy

Is die automatische raamopener vorstvrij gebleven deze winter?

Normaal verdraagt die geen vrieskou!

Mogelijk is hij hierdoor defect gegaan.

Vervangen door een stang die u manueel open en toe doet.

De deur openzetten is een goede (tijdelijke) oplossing.

Guy

www.houtwal.be

• ria

Een extra raam tegenover de eerdere twee gezet en nu maar afwachten wat dit doet. De deur open is een tocht en dat schijnt niet goed te zijn! We proberen het nu op deze manier: 2 Atomatisch en 1 manuele. Bedankt en groet.