tuin plezier.

• Astrid

Hallo, zijn jullie ook allemaal zo bezig in de tuin?alls groeit zo hard het is bijna niet bij te houden. De kas puilt uit, heb de tomatenplanten al wel 75 cm. hoog, ik durf ze nog niet buiten te zetten omdat het nog kan vriezen.En ze groeien maar door.En zo is het met zoveel plantjes. Begin nu toch maar heel voorzichtig met buiten planten.

De sla die normaal hier in de kas groeit staat al lang buiten en doet het buiten net zo goed. Alleen wel veel water geven het is hier zo droog.

ik heb ook altijd paprika planten, dit jaar heb ik ook rode puntpaprika gezaaid,de zaadjes uit de vrucht even laten drogen en toen gezaaid. Ze doen het ook heel goed. nu maar afwachten.

Veel tuin plezier.

groet Astrid.

• Peter

Hallo,

Jazeker ben ik weer druk in de tuin. Bijna dagelijks moet ik wel wat doen. Ik vind het heerlijk om in de tuin te werken. Afgelopen week heb ik de tuinbonen, uien en kknoflook gepoogd. Verder heb ik radijs, wortelen, sla, prei, mais en komkommer. Binnenkort ga ik de aardappen poten en ben ik van plan om de sperzienbonen en “alle” soorten en maten te gaan zaaien.

Verder ben ik een hoop tijd kwijt met het verwijderen van onkruid. Het onkruid komt allemaal uit de tuin van mijn buurman, wat een wildernis is dat zeg. De man doet werkelijk helemaal niets aan zijn tuin. Van de week heb ik zijn rabarber maar even “uitgedunt” en gisteren de knoppen er maar uit gesneden, voordat het in het zaad schiet.

Groetjes,

Peter

• Astrid

jammer dat je een buur hebt die niets aan de tuin doet.daar heb je dan een hoop werk extra door.

Ik heb het geluk dat ik mijn moestuin achter het huis heb.

vorige week heb ik de snac komkommer al wel in de tuin gezet,daar zitten zelfs al kleintjes aan, maar de ge-ente komkommer nog niet.Wil ik de volgende week doen. De sperzie bonen wie laag blijven heb ik voorgetrokken in potjes, die wil ik deze week al uit zetten. De stake en snijbonen wacht ik nog ff mee.

de prei uien knf en sjalotten staan er al mooi op, dit keer heb ik bosui voor het eerst ze komen goed op,vind ik zo lekker in de sla en met roerbakken.

groet Astrid.