Tjee lastig dat de vorige eigenaar geen info wil geven, kun je echt geen dingen los peuteren bij hem?
Het klinkt wel heel gaaf, zo'n 20 bomen, ik ben gek op fruitbomen. Ik zou dus zeggen gelijk doen…..maar daar moet je maar niet op af gaan
Ik heb helaas weinig verstand ervan, maar wat ik zo om me heen hoor is dat als de bomen te oud zijn ze dan geen fruit meer geven (kan me niet voorstellen maar okee), verder kan idd door slecht of niet snoeien het fruit wegblijven.
Het is ook zo dat veel fruitbomen beurtjaren hebben. Dat wil zeggen dat ze soms een jaar overslaan met veel fruit geven.
Het is ook zo dat sommige soorten elkaar bestuiven, als de vorige eigenaar de bestuivers heeft weggekapt, dan wil dat niet meer lukken en krijg je geen fruit.
Verder wel 1 tip die ik je kan geven, als de bomen idd niks meer geven en je wilt ze weghalen dan heb je een kapvergunning nodig. En of je die krijgt???
Ik hoop dat je meer zinnige antwoorden zal krijgen, maar dat zal vast wel lukken hier!
Ohja, als je sneller bent dan de vogels zijn kersenbomen geweldig….dit jaar was ik te laat.
Magdalena schreef:
>
> heeft iemand een tip ?
> Ik denk erover een klein boomgaardje ( 20 bomen, o,a. appel
> peer perzik kers abricoos en kiwi ) over te nemen.
> Maar afgelopen jaar zijn er helemaal geen vruchten aan de
> bomen gekomen, ik denk door slecht snoeien en om te beginnen
> zit in de perenbomen roest.
> Is dit onbegonnen werk?
>
> lastige vraag, begrijp ik.
> waar moet ik op letten,
> de vorige eigenaar wil geen info geven
> : (