tomatenplant

• Kitty

Hallo,

In het voorjaar hebben wij voor de kinderen een tomatenplant gekocht en die in een pot geplaatst. Hij staat op een beschutte plaats in de tuin bij de schutting maar nu is het dat wanneer hij vrucht heeft gehad dan sterft dat gedeelte af… is dit normaal want wij meenden dat hij gewoon over te houden is maar nog even en dan is de plant helemaal geel en weg

Kitty

• Jan

Tomatenplanten zijn éénjarig.

• Kitty

oke bedankt!!

• Frans

Nee hoor Kitty dat is normaal,tomaten planten sterven af na de oogst.Kitty schreef:

>

> Hallo,

>

> In het voorjaar hebben wij voor de kinderen een tomatenplant

> gekocht en die in een pot geplaatst. Hij staat op een

> beschutte plaats in de tuin bij de schutting maar nu is het

> dat wanneer hij vrucht heeft gehad dan sterft dat gedeelte

> af… is dit normaal want wij meenden dat hij gewoon over te

> houden is maar nog even en dan is de plant helemaal geel en

> weg

>

> Kitty

• dinie

hallo kitty ik heb de tomaten in de kas maar het kan ook goed buiten alleen moet je ze van boven afdekken,als er water op de struik komt dan worden ze zwart.ik ga mijn eigen planten kweken en dat is niet moeilijk alleen heb je er gauw teveel,als je nou een hele lekkere tomaat hebt dan moet je even keukenpapier pakken en daar doe je een paar zaden op en die laat je drogen en op valentijnsdag ga je ze zaaien,als je het zaad een beetje hebt uitgestreken dan kun je ze met papier zaaien dan kun je de plantjes later verplanten als ze groot genoeg zijn,ik heb grote tomaten maar meest snoep tomaatjes en die vind ik lekker ,mijn man heeft liever die dikke,mochten er nog vragen zijn waar ik mee kan helpen laat het maar horen .groeten dinie