Wat is de beste manier van aardappels oogsten?
Gewoon een maaltje er uit halen en de rest laten zitten tot je weer aardappels nodig hebt of alles er uit halen en in de schuur opslaan?
Jan je kunt ze laten zitten tot het loof helemaal weg is,maar dan moeten ze de grond uit.
Ik weet niet hoeveel aardappels je hebt staan,als je dat aan kan eten laat je ze staan,anders rooien en koel en vooral donker en droog opslaan.
Wel regelmatig controleren op rotte en niet mee gooien anders worden ze blauw.
Tegen uitlopen kun je antispruit gebruiken.
Suc6.Jan schreef:
>
> Wat is de beste manier van aardappels oogsten?
> Gewoon een maaltje er uit halen en de rest laten zitten tot
> je weer aardappels nodig hebt of alles er uit halen en in de
> schuur opslaan?
Jan de mijne heb ik eruitgehaald,
hoe langer aardappelen in de grond zitten ,
hoe sneller ze last van Pytrofstra, ofzoiets, ik zeg altijd piet hofstra,
maar 1 juli is vroeg genoeg dus je kunt nu maaltjes eruit halen,
ook de kleintjes eruit halen anders heb je volgend jaar een veld vol aardappelgroen,
ook altijd ff een een beetje spitten als je ze er handmatig uithaald, ik heb ze al gegeten ze waren heerlijk,
en nu zit mijn aardappel bak vol en heb ik al een paar mensen blij gemaakt!suc 6 en eet smakelijk je weet dat je ze een dag moet laten drogen dan binnenhalen en als je snel last van buikpijn hebt ze pas de 3 de gekookt eten de 2 de dag mag je koken en dan bakken!
Ik heb aardappelen nog nooit afgespoten,
er zit tenslotte geen gif op zoals bij grootindustrieaardappelen,
en een beetje klei zit er bij de aardappelboer op de markt ook nog aan,
en zij zegt dat ze dan langer houdbaar zijn!
Zo zie je Jan spuit ze af ik laat ze drogen en dan valt de klei eraf, en dan de aardappelbak in, want ik heb natuurlijk niet zoveel dat ik ze kan bewaren, ik snoep ervan zo lekker vind ik ze, niet iedereen proeft het das weer jammer!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?