Jammer ,
Tja, stil zo he?! Maar het is druk in de tuin. Gelukkig hewb ik nu hulp van mijn moeder die het onverwacht erg leuk vind (straks ben ik mijn tuintje kwijt )
De aalbessen worden al rood, er ligt nu een net overheen. De frambozen willen hier en daar ook al kleuren, dus ook maar een net. Bij de aardbeien heb ik geen net gehangen, eigenlijk wel zonde want er zitten nu steeds aangevreten aardbeien aan en zelf heb ik ze nog niet geproefd…
De groente in de tuin groeit goed, niet meer aan te eten, vandaar de 3 doorgeschoten andijvieplanten.
De platte kas heb ik met hulp nu toch in gebruik, 2 gekochte komkommerplanten en wat zelfgekweekte. Gala meloen 1 gekochte en verder ook nog wat zelf gezaaide.
Vanmorgen puin wezen ruimen met mijn schoonvader. Een hele hoop verrot hout lag er nog van de vorige tuinder. Nu dat weg is heb ik weer een ruime plek voor…..onkruid….nee, daar ga ik de rabarber zetten.
Vandaag een kraaien aanval op de doperwten gehad,gelukkig had ik alwat geoogst,maar de stinkerds hebben toch aardig wat gesloopt helaas.
Weer wat geleerd ik dacht met een net erom heen gaat het wel,maar toch niet dus.
Grt.Alie schreef:
>
> lekker rabarber, hier staan de aardappelen mooi ,de wortelen
> en de bonen komen ook mooi op, ja t is zalig he, maar ik heb
> net genoeg voor een paar mensen, op de volkstuin was dat wel
> anders, veel suc 6 met het extra stuk tuin, groetjes Alie
Alie ik had er net omheen staan,maar het was een veld van 6x3 meter ik had geen net meer voor er over te gooien.
Maar ze zijn er nu af en toch nog redelijk wat voor de vriezer.
Verder aan de Veenmollen heb ik nog niets gedaan,zie wel nog van die gaatjes in mijn lof veldje,hoop maar dat ze plantjes met rust laten,en dat vangen in potjes,ja ik zie wel 20 gaatjes ???????????????????????????????
Grtjes.Alie schreef:
>
> ja Frans dat wordt netten spannen, en hoe is het met de enge
> mollen?
Vandaag de laatste 2 Bloemkolen eraf gehaald.
Maandag de Groene kool en dan het bed klaar maken voor de Postelein,kan er dan nog net af voor de vakantie eind Juli.
Fijn weekend.Alie schreef:
>
> Brrrrrrrrrr, ja mijn hobby is het ook niet om van de enge
> beesten te vangen ;-) Eens toen ik aardappelen aan het
> rooien was kwam er heel grote kever boven, ik heb heel hard
> gegild en de kever was zo bang die is heel hard weggelopen (
> gelukkig)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?