Tjee, wat een druiven aan mijn struiken, en nu allemaal krenten…..ben nog niet eens op de helft…..wat een klus! Maar ik kom er wel.
Onkruid groeit en groeit en groeit, maar met wat hulp van mijn moeder kom ik ook daar weer doorheen. De framboos is gewoon niet meer te zien door het vele onkruid, had ik ook ergens een bramenstruik??? Tja, de onkruiden nemen daar duidelijk de overhand. Vanavond hoop ik dat we daar wat aan kunnen doen.
De platte bak is nu toch onkruidvrij, voor hoelang dat duurt natuurlijk. Daar kan ik meloen (gala) en komkommer inzetten. Die staan nu in de ‘grote’ kas in potjes te wachten.
Gister 2 tomatenplanten geplant met een geleide- touw erbij, sjiek hoor! 1 geente tomaat en een vietnamese tomaat. Verder heb ik zelf opgekweekte tomaten en een probeersel van een buurman, maar die moeten nog netjes komen te staan.
Ook de paprikaplantjes willen nog een vaste plek…..
Gister heb ik ook mijn leipruimen eens vast gezet, en ook wat gesnoeid in de hoop dat ze die snoeibeurt overleven….1 pruim zit en aan die 2 boompjes….had natuurlijk de bloezem zelf moeten bestuiven, maar dat wist ik nog niet toen de bloemen er aan zaten.
Het lijkt dan toch even netjes te worden in de kas, leuk hoor!
En verder…we eten veel andijvie en sla. Ook aardig wat maaltjes spinazie. Nu is de spinazie helaas op, de bloemen komen erin.