Tuin bewateren met slootwater

• Ikke

Vraag:

Wij hebben sinds vorig jaar een watermeter gekregen op ons tuinencomplex. Vorig jaar was dit met de natte zomer geen probleem :-( maar we hopen metr z,n allen dat het deze zomer toch een stuk beter gaat worden.:-) Het liefst moet ik iedere dag sproeien,dan hebben we in iedergeval een super zomer.

Maar nu mijn vraag;

Wie heeft er ervaring met een sloot/dompelpomp hoe je dit apparaat ook wil noemen.Ik zou graag een pomp hebben die ik in de sloot kan hangen om de tuin te besproeien. Het liefts moet deze werken op 230volt of een klein brandstofmotortje.

Wie kan mij advies geven of heeft misschien zelfs wel een pomp te koop. Omgeving 020

Alvast bedankt.. Eric

• Frans

Eric kijk eens op marktplaats daar staan er zat te koop 220 of benzine.

suc6Ikke schreef:

>

> Vraag:

>

> Wij hebben sinds vorig jaar een watermeter gekregen op ons

> tuinencomplex. Vorig jaar was dit met de natte zomer geen

> probleem :-( maar we hopen metr z,n allen dat het deze zomer

> toch een stuk beter gaat worden.:-) Het liefst moet ik iedere

> dag sproeien,dan hebben we in iedergeval een super zomer.

>

> Maar nu mijn vraag;

>

> Wie heeft er ervaring met een sloot/dompelpomp hoe je dit

> apparaat ook wil noemen.Ik zou graag een pomp hebben die ik

> in de sloot kan hangen om de tuin te besproeien. Het liefts

> moet deze werken op 230volt of een klein brandstofmotortje.

>

> Wie kan mij advies geven of heeft misschien zelfs wel een

> pomp te koop. Omgeving 020

>

> Alvast bedankt.. Eric

• Jan

Je moet absoluut geen dompelpomp nemen. Die zijn daar niet geschikt voor. Ze kunnen hooguit een paar uur onder water staan om een kelder of zo iets leeg te pompen. Bij langer gebruik onder water gaat die absoluut kapot.

Voor uw doel is alleen geschikt een “onderwater vuilwaterpomp” die lopen ook niet vast want ze hebben geen filter die snel vervuilt. Soms moet u hem boven water halen om hem schoon te spuiten. Ik heb voor mijn eendenvijver de Pond pro pomp gekocht. Die is echt ideaal want je kan ze permanent aan laten staan en ook niet zo duur. Je hebt ze in verschillende sterktes. Ik heb hem gekocht bij een bouwmateriaalzaak.

Natuurlijk kunt u ook een pomp kopen die u naast de vijver op de oever zet met een slang in de vijver. Ik heb er een van Gardena. Hij werkt goed met schoon water. Bij troep in het water raakt de filter aan het begin van de slang verstopt die moet je dan telkens schoonmaken.

Weet u overigens zeker dat het slootwater schoon genoeg is om uw moestuin mee te bewateren?