Aardappelen

• Alie

Kan niet wachten, t groen is prachtig en de bloemen komen eraan,

• luka

Geduld is soms zo moeilijk….

Heb je vroege aardappelen? Ik wel, maar als ik bedenk dat ik het hele stuk moet gaan omspitten op zoek naar aardappelen (heb ze niet netjes op een bergje gezet) dan wil mijn geduld best nog wat langer wachten :+

• Alie

Luka ik doe het gewoon met mijn handen plant voor plant, dan gaat het bij mij prima, ik doe van die van die handschoentjes aan met lieveheersbeestjes( weet je wel) en graaf elke plant uit,

met de vork steek ik alle aardappelen als sate en das niet de bedoeling, keurig op rijtjes is helemaal niet nodig als je je maar bij de plant blijft! O ja aardapelplanten mag je niet op de composthoop doen! Bloeien ze bij jou? En ja ik heb vroege!

• Jan

Ik heb ook vroege aardappelen maar bloeien doen ze nog niet. Ik oogst ze altijd met de riek want met je handen kom hier niet door de klei heen.

Daarna zet ik nog een paar courgette planten op die plek. Die moeten wel wat bijgemest worden dan.

• Alie

Ja, das waar je moet de uitgeputte grond helpen en een ander stukje gebruiken volgend jaar, maar ik zet er strkas mais op, lekkere suikermais!

• Frans

Alie denk er wel om dat Mais aardig wat voeding nodig heeft.

En na de teelt echt alle voeding weg is.

Grt Frans.

Helaas geen piepertjes.Alie schreef:

>

> Ja, das waar je moet de uitgeputte grond helpen en een ander

> stukje gebruiken volgend jaar, maar ik zet er strkas mais op,

> lekkere suikermais!

• Alie

Ha die Frans, ja ik zal er rekening mee houden, t is zo mooi dat ruizende van de plant t lijkt net riet maar dan anders omdat het ook nog lekker is. ;-)

• Frans

Tis zeker lekker Alie,met roomboter en peper en knagen maar.

Je kunt ze ook heel goed invriezen mocht je niet alles in een keer op krijgen.Alie schreef:

>

> Ha die Frans, ja ik zal er rekening mee houden, t is zo mooi

> dat ruizende van de plant t lijkt net riet maar dan anders

> omdat het ook nog lekker is. ;-)

• Alie

goede tip, hoe vries ik ze in, ik geef altijd veel weg, maar vind het zelf ook heel lekker.

• Frans

Ik haal altijd alles ervan af behalve de korrel,doe er 2 in een zakje vacuum en dan in de vriezer.

Werkt perfect,kan geen verschil merken met vers.

Suc6Alie schreef:

>

> goede tip, hoe vries ik ze in, ik geef altijd veel weg, maar

> vind het zelf ook heel lekker.