Regen

• Alie

Ik hoor de plantjes in de tuin giegelen,

o wat ze hebben ze een pret !

Voor mij is het ff wennen,

niks zonder jas naar buiten,

ff op het terras een kopje koffie,

gelukkig was ik gisteren klaar met de straatjes en de tuin ,dat is

ff onkruidvrij!

De aardappelen staan er prachtig bij,groetjes en een fijn weekeind.

En van de doei winterzegels( aktie voor gratis plantjes) van de Vomar heb ik een prachtige rose hortensia gehaald en een spaanse margriet.

• luka

Ook bij mij genieten de plantjes, of zou ik meer genieten omdat ik nu niet s'morgens vroeg om 6 uur water hoef te brengen en me lekker in mijn bed nog een keer kan omdraaien??? Nee hoor, ik geniet van het vroege buiten zijn!

Heerlijk om te kunnen zeggen dat je tuin ff onkruidvrij is, bij mij gaat het onkruid sneller dan ik.

De aardappels (vroege) worden bij mij ook mooi, maar weinig zichtbaar door het onkruid…………..ik werk me rot maar toch…….

Late aardappels poot ik niet meer, dat sla ik over. Rode bieten moeten de volle grond in, suikermais en popcornmais wil ook graag wat ruimte krijgen dus dat zet ik op die plek.

• Alie

o lekker mais, ik vond wel altijd de uitgeoogste stengels moeilijk te verwijderen, Late aardappelen zijn heel gevoelig voor de Piet Hofstra, ( eigelijk moeilijke naam die ziekte pytrofstra ofzoiets! ) en de kevers zijn bij de vroege ook niet aanwezig,

• Jan

Wieden gaat een stuk makkelijk als je de tuin goed bemest vooral met kalkbemesting. Het onkruid is er dan makkelijker uit te trekken. Zelfs uit de klei zoals bij mij.