Volkstuin = ramp nu.Wie weet een hulp?

• Esmee

Onze volkstuin in Amsterdam is een grote ramp.Vriend doet momenteel geen zak er aan ik kan geen zwaar werk.

We hebben hem nu voor het 5e jaar en nog steeds heb ik geen terras om lekker te zitten, alleen een hele grote puinbak met onkruid begroeit ik word er niet goed van. Het huisje is ietwat verzakt er moet een schuur komen en een nieuw terras gelegd. Na 4 jaar omspitten en planten en paden aanleggen is het wel wat gestructureerder geworden maar het moet toch ook een plek zijn om te genieten en niet alleen een werkkamp waar ik tegenop zie om er naar toe te gaan. Is er een tuinman die ons kan helpen hiermee??

• Alie

Volkstuin = werkkamp,

t is niet zo als je het werk met gemak doet ,

maar ik waarschuw mensen altijd ,

t is alleen op zondag leuk zitten als de kinderen komen,

want de rest van de week is het werken geblazen,

t is nu eenmaal een tijdrovende hobby, met als je het goed doet lekkere opbrengsten (oogsten)

Tip verkoop de handel of verhuur de helft, en laat een terras maken door een stratenmaker ( in zijn vrije uurtjes) en laat iemand naar de schuur kijken!

Voor nu veel suc 6, ( een ex volkstuin bezitter)

• Alie

Schuur bedoel ik huisje mee, en een blokhutje als schuur is wel te doen, toch?

• Frans

Ja jammer maar ik zou eerst je vriend ff een duwtje geven,lijkt me dat jullie dit samen zijn aangegaan.

En tuinieren is net als een boot,je werkt je dood.

Maar geeft wel veel genoegen als je de groenten er van af haald

suc6.Esmee schreef:

>

> Onze volkstuin in Amsterdam is een grote ramp.Vriend doet

> momenteel geen zak er aan ik kan geen zwaar werk.

> We hebben hem nu voor het 5e jaar en nog steeds heb ik geen

> terras om lekker te zitten, alleen een hele grote puinbak met

> onkruid begroeit ik word er niet goed van. Het huisje is

> ietwat verzakt er moet een schuur komen en een nieuw terras

> gelegd. Na 4 jaar omspitten en planten en paden aanleggen is

> het wel wat gestructureerder geworden maar het moet toch ook

> een plek zijn om te genieten en niet alleen een werkkamp waar

> ik tegenop zie om er naar toe te gaan. Is er een tuinman die

> ons kan helpen hiermee??

• Jan

Koop een boekje over hoe een terras aan te leggen. Koop het benodigde zand en tegels (hoe groter de tegels hoe minder verzakkingen) en een paar dozen wijn en ga aan de slag. Je kan het natuurlijk ook laten doen maar dat kost klauwen met geld. Dus een zandbed aanleggen en dat eventueel met eengehuurde trilmachine wat verstevigen en daar leg je de tegels op en sla je vast met een rubber hamer. Er tussen door drink je af en toe een flesje wijn en daarna ben je voor jaren klaar.

Vroeg of laat zal het wel weer wat verzakken maar dat is normaal.

De rest van de tuin pak je in fases aan. Stel niet te hoge eisen en doe het rustig aan want anders wordt je er alleen maar ongelukkig door.

.

• Marieke

Hoi,

ik wilde alleen even zeggen dat het heel normaal is als het lang duurt en niet meteen mooi en goed is. Ik heb er 10 jaar over gedaan om het geheel ‘bewoonbaar’ te maken. Bgin met een klein plekje waar je lekker kunt zitten en bouw het rustig uit.

Wat iedereen vergeet maar wat je zeker moet doen; vraag hulp aan wat oudere tuinders die er al lang zitten of het bestuur van je volkstuin, zij helpen je graag!

succes!