peen

• luka

Ik heb een poosje terug peen gezaaid bij mijn uien….maar er komt geen peen…..iemand een idee? Hoelang duurt het meestal voor de peen kiemt?

• Alie

is het winterpeen? worteltjes ? Bij mij staat het groen boven grond!

• luka

Nee, het is zomer peen, de winterpeen ligt hier nog in het zakje. Als de zomerpeen niet opkomt denk ik dat ik de winterpeen op die plek wil zaaien, maar dat is tussen de rijen ui, dat is misschien ook weer niet zo handig…..plek te kort….

• Frans

Luca ,wortel duurt vrij lang,zo,n 3a 4 weken in de koude periode.

Als je ze een dag in water laat weken en dan een dag op de zeef lekker warm zet daarna zaaien duurt het ongeveer zo,n 2 weken afhankelijk van de temperatuur.

Onder plastic gaat het nog sneller.

grtjesluka schreef:

>

> Ik heb een poosje terug peen gezaaid bij mijn uien….maar er

> komt geen peen…..iemand een idee? Hoelang duurt het meestal

> voor de peen kiemt?

• Magda

worteltjes duurt best lang,je had er een paar radijsjes tussenin kunnen zaaien, dan zie je waar de worteltjes moeten komen, en heb je alvast iets ( )

ps ik heb per ongeluk worteltjes gezaaid op een plek waar vorig jaar aardappels hebben gestaan; wat doe ik nu? omspitten? en maar iets anders ervoor in de plaats zetten……….?

• Frans

Waarom Magda??Magda schreef:

>

> worteltjes duurt best lang,je had er een paar radijsjes

> tussenin kunnen zaaien, dan zie je waar de worteltjes moeten

> komen, en heb je alvast iets ( )

>

> ps ik heb per ongeluk worteltjes gezaaid op een plek waar

> vorig jaar aardappels hebben gestaan; wat doe ik nu?

> omspitten? en maar iets anders ervoor in de plaats

> zetten……….?

• Magda

ik heb ergens gelezen dat peen niet na aardappel mag ivm vruchtwisseling, of vergis ik me ?

• Frans

Magda kijk eens op wikipedia onder vruchtwisseling,daar staat precies hoe het moet en wel of niet kan.

Grtjes.Magda schreef:

>

> ik heb ergens gelezen dat peen niet na aardappel mag ivm

> vruchtwisseling, of vergis ik me ?