weer terug

• luka

Tjee, was mijn computer toch stuk zeg, een maand zonder computer…

Maar gelukkig niet zonder mijn tuintje…

Pootaardappelen staan in de tuin maar komen nog niet op. Nu heb ik ook nog late pootaardappelen, maar heb spijt dat ik ze ook heb gekocht. Ik heb namelijk nu al te weinig plek in mijn tuin omdat ik het stuk voor de late aardappelen vrij houd. Ik twijfel nog of ik ze erin zal zetten en of ik ze dan allemaal erin zet…..

De eerste 3 kroppen sla heb ik al op, de vierde heb ik met mijn buurman geruild voor prei van hem. Van mijn buurman heb ik ook rabarber gehad, heerlijk!

De druif groeit ook goed en moet ik eigenlijk dieven enzo, nu nog de tijd ervoor vinden.

Petunia's had ik gezaaid en ben ik nu aan het verspenen, maar ik heb veeeel te veel gezaaid en nu heb ik vast meer dan 2000 plantjes. Ben benieuwd of ze het blijven doen.

De andijvie groeit nog niet zo snel als de sla, dat had ik eigenlijk wel gedacht, maar ik zal geduldig zijn…

Mijn kinderen hebben een eigen stukje tuin met pluk sla, pompoen, spinazie en doperwten. Ze willen ook nog aardbeien en courgettes. De aardbeien ga ik als plantje kopen (zaden willen niet kiemen) de courgettes staan in de kas.

Verder heb ik suikermais gezaaid en popcornmais, daar ben ik zo benieuwd naar!

Rode en gele zonnebloemen heb ik ook gezaaid in de kas, die zou ik nu vast ook wel buiten kunnen zaaien. Maar dan bij huis in de voortuin, hopen dat ze het dan doen (half schaduw).

De kersenboom staat in bloei, het is al een mooie boom in de winter, nu is hij helemaal geweldig! Jammer dat hij niet bij mijn huis staat.

• Alie

Ik miste je leuke verhalen al, hopelijk blijft de pc nu heel, en waarom heb je spijt van de late aardappel?

Ja ze zijn wat gevoeliger voor Piet hofstra ( bedenksel om de ziekte te onthouden)

maar je kunt ze wel bewaren, de vroege moet je echt weggeven zoveel kan een normaal mens niet opeten of je moet 10 kinderen hebben!

Leuk he dat ruilen van groente, en lekker sla van eigen grond!

• luka

Ik heb spijt van de late aardappelen (of misschien meer van de vroege) omdat het zoveel plek inneemt in mijn tuintje.

Ik zit er ook over te denken om de kruisbessen en aalbessen struiken in het najaar over te zetten in mijn achtertuin bij huis. Dan heb ik weer wat meer plek en wat vulling voor mijn achtertuin.

• Alie

Is ook fijn, ik tuinier alleen achter het huis, maar genoeg te doen. suc 6 he!

• luka

Vanwege de achteruitbreiding van onze woning hebben we de tuin nogal verwaarloost. Niet veel te verwaarlozen hoor, over het algemeen liggen er grind tegels en grindtegels:)

De bedoeling was dat we afgelopen najaar de tuin zouden gaan aanpakken, maarja, dat is niet gratis…..nu sparen we door tot dit najaar en ik hoop dat het dan wel mogelijk is. Voorlopig heb ik heel veel plannen voor de achtertuin en ben met ontwerpen en bedenken ervan al een hele poos zoet. Gelukkig kan ik lekker tuinieren in mijn voortuin en nu heerlijk in mijn volkstuintje!!

• Alie

Fijne dingen op je op te verheugen, suc 6.