uien en wortelen

• luka

Vanmorgen heb ik een paadje gelegd in de tuin. Er moeten nog 2 paden komen, maar mijn tegels zijn op dus zal ik daarmee moeten wachten tot ik nieuwe tegels heb.

Ik ga de tuin in 3 delen verdelen, 2 voor aardappelen en 1 voor groenten, bloemen ed. Ohja, in 4 delen, want de kinderen krijgen ook nog een eigen tuintje.

Ik heb vanmorgen uien en wortelen geplant en gezaaid. Toen kwam ik toch tot de ontdekking dat dat al een hoop ruimte kost (misschien wel iets te veel in de grond gedaan, maar al doende leert men toch?). Ha als ik naast de uien en wortelen ook al de groente moet gaan zetten kom ik ben ik bang toch ruimte tekort, maar dat mag de pret niet drukken. En na de vroege aardappelen kan ik dat bed ook weer gebruiken voor boerenkool, andijvie ed..

Heerlijk zo een ochtendje bezig zijn!

• Alie

Je leuk he, moet je straks zien als je je jou eigen wortels uit de grond haalt, das spannend, en of ze niet breken, suc 6 he, ik had altijd 1 aardappelveld, 2 groente waarvan ½ veld aardbeien,

ben dol op aardbeien, had vroege, doorbloeiers en late dus heel lang aardbeien, vergeet strak geen courgette te zetten 1 plant is zat maar t is zo leuk,

t smaakt eigelijk nergens naar maar de groei is zo leuk!

• luka

Reken maar dat courgettes bij mij in het tuintje komen! Ik maak nogal eens gevulde courgette en de courgettes van de supermarkt zijn altijd iets te klein.

Ben ook erg benieuwd naar de komkommer, die staat nu in mijn zaaibakje op de vensterbank, als ik tijd heb moet ik die al in een groter potje gaan zetten.

• Alie

Komkommers zijn zalig van de tuin, heerlijk, ik had geen kas, maar mijn buurman wel op de tuin en als ik sla meenam van eigen tuin, kreeg ik van hem komkommer mee uit de kas, niet waterig ofzo, gewoon zoals komkommer behoort te zijn!