Hallo tuinliefhebbers,
Sinds sept2007 ben ik ook de trotse bezitster van lapje grond, met vruchtbare kleigrond, en nu is het echt nodig de grond om te gaan spitten! Deze maand hiermee begonnen, ik twijfelde hoe het aan te pakken; met folie alles laten verstikken? of een freesen ploegje huren en daarmee alles omploegen? Tot nu toe met een schep steeds “repen”grond afgestoken en daarna 1 spade diep de klei met begroeiing eruit geschept. Het zijn echte rechthoekige blokken klei, met een graslaag bovenop. Nu heb ik de klei omgekeerd (dus met de graszode) op het gras elders neergelegd, en hoop hiermee dat het gras afsterft en tegelijkertijd de klei ietsje droger (en daardoor makkelijker fijner te maken) wordt. Het lijkt mij een beter plan dan met folie werken; nu hebben alle kleine beestjes en wormpjes de tijd om te vluchten. Wie heeft dit eerder geprobeerd? of wat zou er verkeerd kunnen gaan? Het is echt rivierklei, heerlijk vruchtbaar maar vreselijk om om te spitten..ik krijg mijn in de grond gestoken schep er af en toe haast niet meer uit ;-(( (om jullie een indruk te geven..)