Hallo allemaal,
Ik zal mij even voorstellen, ik ben Petra, 36 jaar, getrouwd en moeder van twee kinderen van vier en twee. Sinds afgelopen zaterdag huren wij een volkstuin van 150 m2. Er staan een paar doornloze verwaarloosde braamstruiken en wat frambozenstruiken op het stuk en ik heb wat aardbeienplantjes gezien. Verder veel onkruid en hier en daar een verdwaalde oude ui en aardappel.
De eerste drie dagen zijn we vol enthousiasme begonnen met snoeien en een klein stukje spitten en toen kreeg ik tot mijn grote ergernis oorontsteking en kan ik dus even niks doen op ons nieuwe “landgoed”, balen!
Ik heb de nodige tuinervaring maar de moestuin is voor mij iets compleet nieuws. Vroeger wel de coloradokevers van mijn moeders aardappels mogen vangen maar daar heb je het wel mee gehad (ik herken ze nog steeds, dat is alvast iets!).
Ik ben dus nog een groentje en merk nu al dat ik nog veel te leren heb. Dat begint al bij hoe je en stuk grond moet omspitten.
Het is de bedoeling dat onze tuin een soort gemengde tuin wordt van groente, fruit, kruiden en wat bloemen en ook de kinderen zullen ieder hun eigen plekje krijgen.
Ik hoop hier zo nu en dan wat wijsheid op te doen. Het is in ieder geval erg leuk om de ervaringen van anderen te lezen!
petra.