stokbonen

• Jeroen

Beste tuinder,

Ik ben van plan om een tiental stokken in mijn kas te plaatsen om op deze manier zo vroeg mogelijk stokbonen te kweken. mijn vraag is: welk soort stokboon is hiervoor geschikt? een snij of sprezie-boon? of maakt dat niet uit? welke tips hebben jullie nog meer? Alvast vriendelijk bedankt. Jeroen

• Frans

Jeroen.

Ik weet niet of je kas verwarming heeft,anders zou ik nu geen bonen leggen als ik jou was.

Word niets,bonen hebben warmte nodig.Jeroen schreef:

>

> Beste tuinder,

>

> Ik ben van plan om een tiental stokken in mijn kas te

> plaatsen om op deze manier zo vroeg mogelijk stokbonen te

> kweken. mijn vraag is: welk soort stokboon is hiervoor

> geschikt? een snij of sprezie-boon? of maakt dat niet uit?

> welke tips hebben jullie nog meer? Alvast vriendelijk

> bedankt. Jeroen

• Alie

Bonen dien je pas 1 juni te leggen, en dan wel in de volle grond, de opbrengst is hoger, in de kas krijg je last van spint/schimmel en je moet vergif spuiten, in de volle grond doet de natuur zijn werk, en dien je hooguit wat rupsen weg te vangen!Maar ja je hebt het idee al, t is maar een feit wat de bonen betreft ,de kas is geschikt voor komkommers, sla ,tomaten en exoten!

• onsmarianneke

Ons is geleerd, dat de bonen 2x de maand mei moeten zien, eenmaal om ze in de grond te steken en de tweede maal als ze boven de grond uit komen wij hebben dit jaar weer een flinke oogst, sperciebonen hebben we een week of 8 al geleden gegeten gehad uit de kas, en van buiten hebben we ook al d enodige gegeten gehad, de stokbonen ( snijbonen ) zijn we nu volop aan het oogsten en het inmaken

http://onsmariannekes.blogspot.com/