Hoop gedaan

• luka

Heerlijk dit weer!

Een buurman heeft mijn tuintje gefreesd en mijn man heeft in mijn kasje een tegelpaadje gemaakt. Vandaag heb ik de grond bij de druiven in de kas omgespit en er compost en wat potgrond doorheen gewerkt. Verder heb ik ook een half druivengroeipakket erdoorheen gewerkt. Nu zullen de druiven vast blij met mij zijn want ik geloof niet dat ze dit al eens eerder hebben gekregen, laat staan dat de grond om de druiven al wel eens is omgespit???

Morgen ga ik plantjes zaaien in de kas, ik heb acryldoek gehaald wat ik op de kweekbakken neerleg.

Laat het maar lang van dit mooie weer blijven, heerlijk!

• Alie

Luka, wat fijn te lezen, ga je dit vaker doen zodat we je vorderingen kunnen volgen? Lijkt me gezellig, suc 6 van mij Alie

• luka

Niks morgen plantjes zaaien….al het andere werk ging voor.

De platte kas is nu gereed. Ik wil daar spinazie en worteltjes in doen. Is het verstandig om naast de worteltjes uien te plaatsen in de platte kas of hoeft dat niet in de kas (met oog op de wortlvlieg)?

Ik had alleen zaaiuien, maar na het een en ander erover gelezen te hebben heb ik nu dus ook plantuien da's toch wat gemakkelijker. Begin maart hoop ik een rabarberplant te krijgen, daar kan ik me nu al op verheugen.

Uiteindelijk heb ik vandaag plantjes gezaaid, bloemkool, witte kool, broccoli, petunia's, asters. Ben benieuwd hoe het verloopt.

• Alie

Wat ik vaak heb gedaan , geen zaad gekocht maar jonge plantjes bij de kweker, als je zaait heb je veel van hetzelfde, maar t is wel fijner als je alles zelf opgekweekt hebt, ik heb geen ervaring met wortelen in de kas, dus weet ook niet of er dan vliegen in komen, echt geen flauw benul, sorry!

• Frans

Van het weekend 500 doperwtenplantjes gezet-125 tuinbonenplantjes-150 Blauwschokkers hoog en 150 Blauwschokkers laag van de week nog de Suger Snaps erin,en dan schiet het alweer lekker op.Alie schreef:

>

> Wat ik vaak heb gedaan , geen zaad gekocht maar jonge

> plantjes bij de kweker, als je zaait heb je veel van

> hetzelfde, maar t is wel fijner als je alles zelf opgekweekt

> hebt, ik heb geen ervaring met wortelen in de kas, dus weet

> ook niet of er dan vliegen in komen, echt geen flauw benul,

> sorry!