uien

• Miepje

Goedemorgen allemaal! Heb sinds een jaar een heerlijk grote tuin waarin ik ook voorzichtig wat groentes in wil ‘telen’ of ‘verbouwen’ (als je dat tenminste zo mag noemen als jet het zo kleinschalig doet) Alle tips zijn natuurlijk welkom maar ik wil nu vooral graag antwoord op de vraag over het zaaien van uien. Wanneer kan ik dat het beste doen? Welke maand(en)? en waar moet ik rekening mee houden. Is er nog verschil tussen witte en rode uien? Allemaal albvast hartelijk dank voor het meedenken! *D Miepje

• Alie

miepje komt me bekend voor, ben jij de miepje die mij kent, uien zaaien staat altijd op de verpakking de datum meestal staan er 2 maanden bij, t is beter om bij uien wortelen te zaaien zo houd je specifieke vliegen weg, suc 6. Rood is zoeter dan wit!

• Miepje

Dankjewel Alie Dat zou heel goed kunnen! Miepje

• Alie

ha die Miepje, suc 6 met groenten kweken, je hebt zeker eer van je werk, en het is onbespoten, een ui is altijd erg ziektegevoelig dus de gewone kweker moet wel spuiten om de vliegen weg te houden, groetjes Alie :-)

• Frans

Miepje.

Al eens poot uitjes geprobeert,is makkelijker dan zaai uien.Alie schreef:

>

> ha die Miepje, suc 6 met groenten kweken, je hebt zeker eer

> van je werk, en het is onbespoten, een ui is altijd erg

> ziektegevoelig dus de gewone kweker moet wel spuiten om de

> vliegen weg te houden, groetjes Alie :-)

• Miepje

Ja Frans maar 't zelf zaaien is natuurlijk deel van de fun Toch bedankt *D Miepje

• Alie

Miepje je hebt gelijk die pootuien zie je alleen maar groter worden en zijn je alleen maar van dienst als je wortelen het belangrijkste vindt dan zet je een rijtje pootuien of knoflook langs je wortelen , ja tegen de vliegen!

• Frans

Oke wat je wil.

Ik heb het zelf ook eens gedaan maar vond het erg veel werk.

En ik ben echt niet te beroerd om wat te doen hoor,maar ik hou het maar bij de pootuien.

En niet alleen voor de wortelen maar voor de opbrengst.

Meestal heb ik zo,n 50-60 kilo uien.Miepje schreef:

>

> Ja Frans maar 't zelf zaaien is natuurlijk deel van de fun

> Toch bedankt *D Miepje

• Alie

Frans ff een vraagje houd je van hachee of heb je een grote familie? Wat een uien zeg, veel opbrengst!

• luka

Wouw, dat zijn een hoop uien!