zonnebloempitten

• Peter

Hallo,

Op mijn tuin heb ik enkele zonnebloemen staan. Nu wil ik van de pitten zoute zonnebloempitten maken. Heeft iemand enig idee hoe ik dat moet doen???

Groetjes

Peter

• Dollie

Mogelijk roosteren en daarna zouten. Of eerst in de pekel laten liggen en daarna roosteren of koken.

• Frans

Hallo Peter.

Inderdaat roosteren.

Leg de pitten op een bakblik verwarm de oven op 180 graden en laat ze knapperig worden.

Haal ze er uit en rooer direct een klein klontje roomboter door de warme pitten.

Strooi dan direct wat zout naar smaak erover en weer roeren.

Aflaten koelen.

Smakelijk.Dollie schreef:

>

> Mogelijk roosteren en daarna zouten. Of eerst in de pekel

> laten liggen en daarna roosteren of koken.

• Peter

Bedankt voor de antwoorden. Helaas zijn de zonnebloemen inmiddels al weer weg. Ik ga het volgend jaar weer proberen.

Wat een rotseizoen is het geweest. Ik heb dit jaar veel minder van de tuin gehaald dan dat ik gewend was.

Greetzzz

Peter

• Frans

Ja jammer peter.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat het bij mij wel goed gegaan is.

Sommige dingen als paprika en tomaat -pompoen waren minder,maar de rest was toch wel toppie.

Heb zelfs een vriezer meer vol gekregen.

We hadden ook een heel mooi voorjaar.

• Peter

Het voorjaar was idd best goed. Gelukkig heb ik wel het een en ander van de tuin kunnen afhalen, maar de hoeveelheid valt echt tegen. Ik had ook veel pech met de bloemkool en rodekool. Deze waren allemaal opgegeten door de beesten. Volgend jaar de boel maar nog beter beschermen.

De rode bessen en frambozen waren een succes. Het was zoveel dat ik niet eens alles er vanaf heb kunnen halen. En voor de herfst en winter staat de boerenkool, prei, pastinaken en schorseneren voor me klaar. De rest van de tuin is inmiddels helemaal kaal.

• Frans

Je fruit kan je ook heel goed invriezen.

• Peter

Zelfs na het invriezen van het fruit heb ik teveel over. Daarom haal ik de helft van de bessenstruiken weg.

Ik bleef maar plukken. Ik weet niet hoeveel kilo bessen ik er vanaf gehaald heb, maar het was echt veel.

• Frans

Oke dan had je een top oogst.

• gerben

moet je de pitten wel eerst laten drogen voor je dit allemaal gaat doen ??