stilte

• Peter

Hallo,

Ik had het idee dat er lekker gekletst kon worden op dit forum over tuinieren. Het was een klein poosje lekker druk hier. Maar uhhhh……. is iedereen op vakantie of alvast aan een winterslaap begonnen ;-))

Groetjes

Peter

• msguard

'k denk het laatste… weinig reactie… best wel jammer!

• dinie

wat doen jullie nog in de tuin ik lees maar weinig wat jullie doen,ik heb in mijn broeikas de tomaten staan ,en die beginnen lekker te rijpen,verder heb ik in de broeikas druiven staan maar die zijn nog niet rijp,ik heb buiten ook druiven daar heeft mijn man gaas omheen gezet ,want de merels zijn er gek op,vorig jaar had ik een net er omheen gehangen maar daar zijn merels in vast komen te zitten,en dat hoeft van ons niet,verder heb ik 6 aardappelen in een badkuip gepoot en ik ben benieuwt hoeveel aardappelen daar van komen,maar het loof moet eerst afsterven,dus nog even wachten.ze zeggen dat je van elke aarappel een mand aardappelen kunt oogsten ,dus straks weet ik of het sprookjes zijn.groeten dinie

• dinie

http://www.prikpagina.nl/list.php?f=60

kijk maar eens op dit prikbord daar is het wel drukker.gr dinie

• Peter

Gelukkig er is nog leven op dit prikbord………

Mijn tuin is bijna leeg, snif snif….. Maar dat heeft te maken met het feit dat ik zo een lange poos weg ben en dus geen tijd heb om te onderhouden. Nu staan er nog spruiten, prei en bloemkool.

Het ziet er best eenzaam uit, maar dat maakt niet uit. Ik heb al een start gemaakt om de boel om te spitten. Wat een klus zeg. Maar j adat hoort erbij. Als ik straks terug kom doe ik er nog een flinke laag koeienstront overheen en dan is het eigenlijk de bedoeling dat de tuin klaar is voor de winter.

Volgend jaar ik een sproeisysteem aanleggen. Ik heb een tuin van 200 m2. Met een gieter is het lastig om genoeg water te geven. Gelukkig heeft het weer een beetje geholpen.

Groetjes

• msguard

Jullie zijn al een beetje bezig met het einde van het seizoen, lees ik…

Ik heb er nog van alles opstaan…

Veel spruitenplanten, wat spitskool, vrij veel koolraap, 64 boerenkoolplanten, spekbonen, nog wat rode bietjes, wortels, knoflook, wat bosui, 11 preiplantjes, 2 rijen suikermais, pompoenplant, 1 tomatenplant en een courgette. De winterspinazie heb ik net ingezaaid. Verder nog wat slaplantjes (boter- en ijsbergsla) en wat andijvie.

De aardappels (frieslanders) zijn er al een poosje uit (prima oogst) net als de uien die echt heel lekker zijn. Ook hebben we al een voorraadje bietjes en spinazie in de vriezer zitten. De bloemkool is al op, net als de overige sla natuurlijk.

De andijvie heb ik veel te vroeg proberen voor te trekken en is doorgeschoten, maar daar waren de kippen niet treurig om…

Mijn “landje” staat praktisch helemaal vol (de rest is voor late boerenkool) en er zal weinig leeg zijn komende herfst.

Zodra de grote oogst is geweest van de koolraap, de spekbonen, de spitskool, de pompoenen, de wortels, de knoflook en de bosui, gaat deze grond gespit worden met een beste gift koemest en later kalk.

Het spruiten- en boerenkoolland zal moeten wachten tot het voorjaar, waarna het gespit en gevreesd zal worden met rottemest (oude koemest).

Ik “tuin” op vette klei, dus mijn seizoen begint laat, maar gaat laat door.

Groetjes!

msguard

• Frans

Ja Dinie het ligt er natuurlijk aan hoe groot je mandje is.

Maar een kilo of 3 lijkt me redelijk.

Verder was ik inderdaat met vacantie.

Heb nog het volgende staan op de tuin.

Winter Rode kool

Bloemkool

Boerenkool

Spitskool

Broccoli

Snijbiet

Andijvie

Lage Spercie bonen

Stok spercie bonen

Stok snij bonen

Winterbieten

Wit lof

Mais

Spruiten

Winter wortels

Sla

Veldsla(pas gezaaid)

Tomaten

Pompoenen

Paprika,s

Winterprei

Postelein

dat was het zo,n beetje oja de Bramen zou ik vergeten die komen nu.

dinie schreef:

>

> wat doen jullie nog in de tuin ik lees maar weinig wat jullie

> doen,ik heb in mijn broeikas de tomaten staan ,en die

> beginnen lekker te rijpen,verder heb ik in de broeikas

> druiven staan maar die zijn nog niet rijp,ik heb buiten ook

> druiven daar heeft mijn man gaas omheen gezet ,want de merels

> zijn er gek op,vorig jaar had ik een net er omheen gehangen

> maar daar zijn merels in vast komen te zitten,en dat hoeft

> van ons niet,verder heb ik 6 aardappelen in een badkuip

> gepoot en ik ben benieuwt hoeveel aardappelen daar van

> komen,maar het loof moet eerst afsterven,dus nog even

> wachten.ze zeggen dat je van elke aarappel een mand

> aardappelen kunt oogsten ,dus straks weet ik of het sprookjes

> zijn.groeten dinie

• Peter

Ben van de week even wezen kijken in de tuin naar het resulaat van de regen….aahhhhh. ONKRUID en niet zo zuinig ook. Op de knieen alles eruit trekken lijkt onbegonnen werk, maar toch vrees ik dat het de enige manier is om het weer mooi te krijgen.

Gelukkig kan ik met mijn hak het nodige bij elkaar schrapen. Maar met de regen die ons nog te wachten staat denk ik dat het dweilen met de kraan open is. Zeker nu ik een dikke maand op vakantie ga wordt het denk ik een hele klus om na mijn vakantie alles weg te halen. Het moet maar…….. 8)

Voorlopig is dit mijn laatste bericht op dit forum. Morgen op vakantie en half oktober weer terug.

Tot dan allemaal ;)

• dinie

denk niet te veel aan het onkruid want dat blijft wel wachten,ik hoop dat je een hele fijne vacantie hebt ,en misschien dat je daar zaden of iets dergelijks tegen komt wat wij hier niet kennen.ik wens jou een hele fijne vacantie toe en tot ziens.groeten dinie

• Frans

Ckers prettige vakantie.dinie schreef:

>

> denk niet te veel aan het onkruid want dat blijft wel

> wachten,ik hoop dat je een hele fijne vacantie hebt ,en

> misschien dat je daar zaden of iets dergelijks tegen komt wat

> wij hier niet kennen.ik wens jou een hele fijne vacantie toe

> en tot ziens.groeten dinie