Leve de rege.....

• Peter

Leve de rege….:)

Het klinkt gek maar vanwege de regen hoef ik gelukkig eens een paar dagenniet naar mijn tuin. Ben benieuwd hoe het er nu bij staat. Ik denk dat ik augurken heb zo groot als komkommers, of nog groter :)

Mijn tuin was wel aan een beetje vocht toe zeg.

Ajuus

• Frans

Dit jaar voor het eerst komkommers zonder mozaik virus en tomaten zonder aardappelziekte.

Sommige dingen zijn minder andere beter als andere jaren.Peter schreef:

>

> Leve de rege….:)

>

> Het klinkt gek maar vanwege de regen hoef ik gelukkig eens

> een paar dagenniet naar mijn tuin. Ben benieuwd hoe het er nu

> bij staat. Ik denk dat ik augurken heb zo groot als

> komkommers, of nog groter :)

>

> Mijn tuin was wel aan een beetje vocht toe zeg.

>

> Ajuus

• Henri

maar et kweek schiet ook de grond uit ,en ik mag spreken van een slechte oogst over het algemeen, volgend jaar beter hoop ik maar .weer zongerijpte tomaten? please ,zijn zo lekker ,was dit jaar ook veel te laat begonnen. groetjes……hobby-genoten … Henri

• Peter

Ik ben zeer tevreden over mijn oogst. Maar ja het is ook het eerste jaar dat ik een tuin heb. De koolsoorten, seprziebonen, aardappels, diverse soorten sla en uien waren heerlijk.

Ik bennu een klein weekje niet op de tuin geweest, dus ik ben benieuwd hoe het erbij staat.

• Mery

De grond was kurkdroog en had duidelijk water nodig. Maar mijn tuinderseizoen houdt dit jaar wat vroeger op. Ik heb er alleen nog maar pompoenen en courgettes in staan… Volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen…Wel heb ik in de sieruin (bij huis) aardamandel en aardbeispinazie staan. Als dat goed lukt doe ik er volgend jaar meer van in de tuin…

• Peter

Ik heb nog nooit van aaramandel en aarbeispinazie gehoord. Wat is dat????

• Mery

Typisch vergeten groentes… Maar net niet helemaal…

Kijk maar op http://www.mery.duitjes.nl

groet Mery

• Peter

Ik had al zo'n vermoeden. Misschien dat ik volgend jaar ook eens van dat soort groentes ga zetten.

• Henri

er zijn zelfs verenigingen die aleen maar vergeten groentes telen . o.a zeekool groenlof snijbiet .Peter probeer is als je spruiten hebt staan ,de bovenste bol. stampot van maken heerlijk . de groenten

• Peter

Toevallig heb ik spruiten staan. Ik zal eens aan het thuisfront vragen of ze tegen die tijd van de bovenste bol stampot wilt maken. Ik ben benieuwd. Voorlopig zijn de spruiten nog flink aan het groeien.

De groenten terug :)