aardbeien- en tomatenplant?!?

• maartje

Beide heb ik dit jaar gekocht in een klein zwart bakje. 6 aardbeienplanten en 2 normale tomaten en 2 trostomaten. Maar wat moet je nu eigenlijk doen?

Hoevaak geeft je ze water?

Wanneer pot je ze over in een grotere bak? en moet dat wel?

Moet je ook nog blaadjes, takjes o.i.d. weghalen? Zo ja, wat en hoevaak?

Vergeet ik iets te vragen?

Weet iemand antwoord op deze vragen of waar ik ze kan vinden?

Alvast bedankt.

Groet,

Maartje

• peter

Hallo,

Meestal zit er toch wel een etiket bij van hoe en wat???? Voor wat betreft de tomaten kan je die in de volle grond planten, mits je ze hebt voorgetrokken (in een potje onder glas laten opgroeien). Ik heb de tomatenplanten jaren lang op mijn balkon in een pot verder laten doorgroeien. Kan dus beide. Net wat je wilt.

Verder moet je ervoor zorgen dat je de dieven verwijderd. Dit zijn de kleine takjes die tussen de hoofdstam en de zijtakken groeien. Zeg maar de takjes die in de “oksels” groeien maar dan omgedraaid. Snap je hem nog. Dit om ervoor te zorgen dat de tomaten flink kunnen groeien.

Verder regelmatig water geven.

Met aardbeien heb ik nog niet zoveel ervaring. Misschien weet een ander dat?

Groetjes.

• Frans

Wat peter zegt klopt wel alleen ng dit als de tommat 5-6 trossen heeft de top er uit knijpen,hij blijft anders maar door groeien.

Wat de aardbei betreft je kunt een stuk zwart plastic over de grond leggen met daarin gaatjes om je planten in te zetten.

Je hebt dan geen onkruid en de vruchten blijven schoon en droog,eventueel kan stro erom heen ook.

Verder hoef je geen nieuwe plantjes meer te kopen want er komen er zat aan in de loop van het seizoen.

Je kunt 12-13 planten op 1 vierkante meter zetten.

Laat volgend jaar de oude staan en maak een bed van 1 jarige stekken.

Zo heb je 1 en 2 jarige planten.

Het jaar daarop de 2 jarige ver wijderen en 1 jarige neer zetten.

Dek de planten af met gaas als er vruchten aan zitten de vogels zijn er gek op.peter schreef:

>

> Hallo,

>

> Meestal zit er toch wel een etiket bij van hoe en wat????

> Voor wat betreft de tomaten kan je die in de volle grond

> planten, mits je ze hebt voorgetrokken (in een potje onder

> glas laten opgroeien). Ik heb de tomatenplanten jaren lang op

> mijn balkon in een pot verder laten doorgroeien. Kan dus

> beide. Net wat je wilt.

>

> Verder moet je ervoor zorgen dat je de dieven verwijderd. Dit

> zijn de kleine takjes die tussen de hoofdstam en de zijtakken

> groeien. Zeg maar de takjes die in de “oksels” groeien maar

> dan omgedraaid. Snap je hem nog. Dit om ervoor te zorgen dat

> de tomaten flink kunnen groeien.

>

> Verder regelmatig water geven.

>

> Met aardbeien heb ik nog niet zoveel ervaring. Misschien weet

> een ander dat?

>

> Groetjes.

• maartje

Bedankt voor jullie tips!

Er stond op het etiket inderdaad geen beschrijving. Dat had ik ook verwacht, meestal is dat ook wel zo. Maar zowel bij de aardbeien als bij de tomaten zat geen omschrijving.

Ik ga de tips direct toepassen!

• peter

succes en eet smakelijk tzt.

• karim

ik kan alleen wat zeggen over de tomaten plant je moet elke dag voelen of de grond droog is en als de grond droog is geef de plant wat water dit geld voor beide tomatenplanten