Hallo!

• beccamv5

Hallo!

Heb dit prikbordje net ontdekt, en stel me maar eventjes voor.

Becca dus. Mams van 5 kindjes. En trotse huurder van 300 vierkante meter volkstuin. Dit wordt mijn derde jaar. Ik doe het samen met twee vriendinnen omdat ik met 5 kinderen, en een baan van 20 uur niet zo gek veel tijd over hou. ;-)

De plannen voor het nieuwe seizoen zijn al in volle gang, en ik kan bijna niet meer wachten tot ons landje geploegd is en we aan de slag kunnen.

Wat gaan wij dit jaar planten?

Aardappels (frieslanders.. een vroege soort)

Stok bonen

gele sla bonen

Courgettes

Prei,

uien

sla

bietjes

spruitjes

andijvie

pastinaken

aardperen

wortelen

dat in ieder geval. Misschien nog meer zelfs.

Wat gaan jullie komend jaar allemaal zetten? Misschien brengen jullie me nog op ideeën!

Becca

• Theo

Hallo Becca,

Mijn lijstje vertoont veel overeenkomsten.

Alleen geen gele slabonen en aardperen hier.

Verder heb ik er wat meer koolsoorten opstaan (witte, savooie en boeren).

Tuinbonen, snijbiet en wortelpeterselie, verbouw ik hier ook nog.

Dit is wat ik zeker ga verbouwen, er zijn nog een paar dingetjes waar ik over zit te dubben, maar daar kom ik van te voren nog wel uit.. :)

• moestuin

datum

10-03-2006

hallo becca

hier ook een tuinliefhebber .

ik heb ookeen moestuin bij mij in de buurt met de fiets ben ik er binnen vijf minuten . samen met mijn man hebben we ieder een landje ,we zijn samen nu twee jaar bezig en beginnen nu aan het derde seisoen .in het begin was het vallen en opstaan.het eerste jaar begon ik met veel eenjarige bloemen te zaaienmaar dat was geen sucses ,het verschil tussen onkruid en bloemen zag ik niet .

mijn man zaaiden de groenten en ik de kruiden .we konden heel de familie

voorzien b.v bonen sla ,uien, samen gingen we het volgend jaar weer aan de slag

maar eerst in de winter een teeltplan opgezet ;lezen in boeken; en teeltwisseling

toepassen . had ik gelezen . winter bemesting gezaaid b.v winterrogge en in het voorjaar moest het weer omgespit worden dat moest door mijn man gedaan worden

daarom een beetje geduld . maar het tweede seisoen ging het beter maar de kolen

werden geen sucses.als het weer beter word gaan we samen weer aan de slag en hopen we op meer geluk .

becca we wensen je een goed tuinseisoen tegemoet

wil je me op de hoogte houden en mij ervan op de hoogte houden

groetjes moestuin