De smaak van vroeger

• Alex

Hallo

“vroeger” ,bij oma, waren “nieuwe” aardappeltjes altijd erg lekker. Nu is het bakken en eten van nieuwe aardappelen eigenlijk altijd een teleurstelling. Niet de lekkere typische “nieuwe” aardappelen smaak.

Heeft er iemand tips welk aardappel ras ik zeker moet gaan proberen het volgende seizoen?????

alvast bedankt,

Alex

• dinie

ja ik weet wat je bedoeld,maar nou mijn vraag woon jij op een andere plaats als jou oma,anders zijn het echt een ander soort aardappelen geweest,wij hebben het er van de week nog,groeten dinie

• alex

nee ook gewoon op zandgrond

• Alexander

Ik heb dit jaar Dore gehad en een partij heel vroeg geoogst. deze waren met schil en al heerlijk met wat roomboter en dille of peterselie (ook uit eigen tuin natuurlijk) ik zit hier wel op klei- en veengrond en ik weet niet of deze soort ook op zandgrond groeit.

• webzapper

Ik weet dat wij vroeger thuis (In Twente) altijd eigenheimers hadden en dat waren heerlijke aardappelen, zowel als krieltjes en als volwassen tuffel (ardappel op zijn twents).

Henk

• m.versendaal

Een heerlijke vroege aardappel is de Prior voor koken. De Agria is voor bakken en patat onovertroffen in smaak maar dit is een late aardappel. Ik kweek ze wel op kleigrond en een andere grondsoort kan veel uitmaken.

Groetjes en succes.