hallo,ik heb een aantal weken geleden paprikas,tomaten,komkommers,etc..gezaaid maar er komt nog steeds niets op….
is het dan te koud of zo?
ze staan in een kas.
Wat bij mij altijd goed werkt is het weken van de zaadjes voordat ik ga zaaien. Zaadjes zijn nl altijd gedroogd wanneer je ze koopt, en door het weken kiemen ze sneller. De zaadjes van mijn peperplant en tomatenplanten kwamen binnen 10 en 5 dagen op. Ze staan bij mij dit jaar nog in de vensterbank en volgend jaar ga ik het proberen in de kas.
dit vond ik in een boek:
Bedek de grond en houd hem vochtig tot de eerste blaadjes verschijnen. Zet de bak op een warme plek ( 18 tot 20 graden celsius) in het licht.
Misschien is het in je kas toch te koud.
Op de vensterbank is het proberen waard; hopen dat het lukt.
Veel succes en anders horen we het wel weer.
Groetjes, Maartje
Nog even dit: ik heb ook gereageerd op de groentepagina waar je het hebt over tomaten kweken.Kijk eens op de volgende pagina:
http://home.scarlet.be/groenteninfo/index.htm
Op deze pagina staat zeer veel info over groenten.
Ook over tomaten. Met foto's en alles erbij. Je ziet dan hoe je het moet doen. Misschien staat hier een oplossing voor je probleem.
Maartje.
Ik heb nog even verder gezocht op die pagina en er staat ook een discussieforum. daar staat ook een item over tomaten zaaien. Iemand had de zaadjes staan op 16 tot 17 graden en ook wat te diep. Hij heeft ze warmer gezet (20 graden) en nu kwamen ze wel op. Handig om daar even rond te kijken en te leren als je zelf ergens problemen mee hebt. Hopelijk lukt het nu wel !
Groetjes, Maartje
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?