opkrikken van het tuinhuisje

• ger casparie

Sinds een jaar of 8 hebben wij een volkstuin met bijbehorend huisje. Dit huisje heeft een houten vloer met balken en deze steunt op betonnen pootjes.Het geheel begint nu te verzakken en ik heb gehoord dat je het huisje moet opkrikken.

Mijn vraag is; hoe gaat dit opkrikken in zijn werk en waar moet je rekening mee houden? Zijn er bedrijven die je hier voor kunt inhuren of kan je dit net zo goed zelf doen?

• dinie

hoe groot is jou tuin huisje,moeten er nieuwe balken onder of wat is de bedoeling ,ons huisje was 10x5 en daar hebben ze nieuwe balken onder gelegd .als je zorgd dat je garage krikken hebt dan is dat goed te doen dan zorg je dat je ze gelijk op krikt,de nieuwe balken er onder en laten zakken.laat maar eens horen wat de bedoeling is.groeten dinie

• m.de bruijn

Beste Dinie,

Bij het googelen kwam ik je berichtje tegen. Ik wil graag weten of het gelukt is om je huisje op te krikken zonder problemen.

Wij hebben een houten huisje (8 x 5 ) dat ook verzakt, ligt wel op 3 betonnen poeren met daarop houten balken.

De voorste balk is verrot en het huisje zakt dramatisch. We zijn bang dat als je het huisje gaat krikken, het doormidden breekt.

Ben benieuwd hoe het met jouw huisje is gegaan.

Groetje

Marga de Bruijn