Ik heb wittevlieg ook wel wolluis genoemd,op de boerenkool,heb al gespoten met decis en pruzit,maar zonder resultaat als ik de planten aanraak is het één wittewolk.
Wie weet raad?,alvast bedankt.
Groetjes Jan.
Hallo Jan,
Dit probleem ken ik maar al te goed. Heb deze vraag ook al eens gesteld en daar geen goed antwoord op gekregen.
Wij waren enige tijd geleden in Limburg voor een weekend en daar zag ik een tuinder op zijn land bezig en die heb ik eens aangesproken over deze witte vliegjes plaag. Bij hem was geen vliegje te bekennen. Hij adviseerde om restjes van tabak op te sparen en daar heet water over heen te gieten, tijdje laten staan en vervolgens door een vergiet en dan spuiten. Ik ga dit dus volgend jaar uit proberen. Ik beschouw de boerenkool als verloren dit jaar. Er is blijkbaar niet veel dat dit probleem kan voorkomen. Gaas eroverheen is het enige. Er zijn ook koolsokjes of hoe ze ook heten. Die komen aan de voet van de plant, maar echt helpen doet het niet.
Hoe dan ook, ik ga volgend jaar het tabakrecept uit proberen. Je moet natuurlijk wel roken anders wordt het niks.
Groet Anneke
Vermoedelijk is het geen witte vlieg en ook geen wolluis. Mogelijk zijn het cicaden ofwel zijn het trips.
Met wat lichte vorst worden de meeste wel opgeruimd.
Probeer in de toekomst wat Tagetes (afrikaantjes/ stinkertjes) tussen die groenten te planten. De sterke geur van die Tagetes geeft een afschrikkende werking op die insecten.
boerenkool oogsten en in vriezen voor de eitjes van de wittevlieg uitkomen,doe ik zelf ook,boeren kool kunt u rouw invriezen zelf snijd ik deze fijn en in zakjes in de vriezer.Jan schreef:
>
>
>
> Ik heb wittevlieg ook wel wolluis genoemd,op de
> boerenkool,heb al gespoten met decis en pruzit,maar zonder
> resultaat als ik de planten aanraak is het één wittewolk.
>
> Wie weet raad?,alvast bedankt.
>
> Groetjes Jan.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?