tuin indelen

• Ton en Annemieke

hallo tuinders,

wij jong gezin hebben eindelijk een tuin maar totaal geen idee hoe we die moeten gaan inrichten, tuurlijk weten we wel ongeveer hoe we het graag zouden zien maar is er soms iemand die ons daarbij zou willen helpen tegen een oogst groenen bijvoorbeeld?

groetjes ton en annemieke

• Anneke

Hallo Ton en Annemiek,

Ik heb dit jaar ook voor het eerst een tuin en ik ben als volgt te werk gegaan.

Eerst helemaal omspitten en vervolgens heb ik de groententuin in vakken verdeeld. Je moet bij groenten wel opletten dat je niet twee jaar hetzelfde op de zelfde plek hebt staan met name koolsoorten. Ik zit hier op een volkstuin dus een hoop mensen om me heen met veel goede adviezen. Kan eigenlijk niet veel fout gaan. Behalve de groenten tuin heb ik ook een siertuin aangelegd. Daarvoor geldt eigenlijk hetzelfde. Helemaal omspitten en daarna heb ik er paadjes ingelegd met boomschors en zo ontstaan dan vanzelf vakken. Ik ben die nu aan het vullen met planten en natuurlijk een zitje. Verder heeeeeel veeeel onkruid wieden. Als je dit echt regelmatig doet, heb je steeds minder onkruid.

Ik zou er een foto bij willen doen, maar ik heb geen idee hoe. Kan ik je eventueel wel opsturen.

Ik weet natuurlijk niet wat voor tuin jullie hebben, maar dit is zoals ik het heb gedaan. Wens jullie heel veel succes.

Groeten Anneke

• Ton en Annemieke

hoi anneke

bedankt voor je reactie , we hebben de tuin inmiddels, d enige domper isdat bij de laatste inspectie bleek dat het huisje geheel aan vernieuwing toe is , daar het binnen nog harder regende dan buiten hahahaha, we hebben inmiddels de buurman ontmoet en hij heeft ons zijn hulp aangeboden , dus spannend hoor , verder gaan we beginnen met ons 25x10 te verbouwen tot ons eigen droomtuin dus bedankt

ton en annemieke